@Judahonthebeats Choose Wisely Video

Friday, December 19, 2008

10 DMV HIP HOP/ NON HIP HIP TRENDS THAT MUST CEASE TO EXIST IN 2009

10 DMV HIP HOP/ NON HIP HIP TRENDS THAT MUST CEASE TO EXIST IN 2009

Stop wearing Nike boots with every damn thing: You wear them with your church outfit, you wear them with your pajamas, you wear them with shorts. I mean come on. I like (not love) Nike boots too but damn give them a break in the 09.

Don't not use the word swagg in your rhymes, your everyday vocab etc: This actually should have died in 07 but hey......

Saying Wale, Tabi etc.. don't rep the DMV: They do rep the DMV and almost everything they do they stamp the DMV unlike others that have deals and or are in the press a lot. After you get a deal you rep where you from to the world and I believe by now their fans know they from the DMV

Dick riding the DMV movement: Some of you can care less about the DMV. Your just following because its the hot thing to do and you want to be someone within the movement. But the truth is only a few have been around way before the movement was a movement and want to see it become a solid part of the entertainment industry. STOP FAKING!

DMV rappers presence on the DMV blogs is greater than their presence in the streets and/or at events: The industry is built and will always be built on relationships and the computer isn't the best way to go about having a relationship with someone in the game. Recording in your room and emailing the song doesn't equate to "grinding" Get out and about. And if your under clubbing age then still go down to the hot spots and play the let out. I did it when I was 17,18, 19. But then again some of you probably can't come out after the street lights come on or too scared to come out. Hahahaha just joking! Love.........

Starting go go bands: Just because you and your 4 homies like go go doesn't mean you need to start a band. Let's be real go go bands ain't really making much bread these days (except for a few bands) so................its probably best to do something else in the go go game. Oh and please stop with he acronyms FTB, GGB, UPB etc.........please stop we can't keep up.

Stop having the goo go awards every year: The same people win every damn year.

Locs or with the fitted sitting on top of them things: Ok we know Wayne had something to do with the loc frenzy here because back in the day bammas used to look at you was crazy for having locs. Bammas used to live and die by having a fresh cut and/or shape up. But these youngins out here are looking down right dirty and you'll really all look a like. I bet you if Wayne cut his locs tomorrow 80% of the DMV would cut theirs. Hahahaha I got my locs for spiritual purposes but I'm sure a lot of these youngins didn't.

Calling each other "son": Some lingo will never die here like Joe, bamma, moe etc because its dc created but "son" is New York invention and its time to give it back to them.

Everyone wanting to rap: The success of few has motivated many and I am very happy to see people motivated but damn some of you know you shouldn't be rapping. Why are you trying to do a whole mixtape but you don't even know what bars are or how to arrange a song or better yet how to write lyrics. This rap ish is getting out of control. Same goes for beatmakers. And I call you beat makers because you make a beat and give or lease to a artist and let them do what the hell ever they want to do over your beat and you have no input on the record what so ever therefor your nothing but a beatmaker and a greedy one at that. You never accompany the artist to the studio, give input or hell you don't even format the beat correctly. I know fruitly loops, reasons and mpcs have motivated you to get in the beat game but your not a producer until you see the record all the way through. I know I'm going to get a lot of comments on this one but before I even owned my studio I went to every session and mix session when any artist was recording over my record so.........I pratice what I preach.


THESE ARE NO PARTICULAR ORDER AND MAYBE YOU CAN HELP ME PUT THEM IN ORDER OR IF I MISSED ANYTHING PLEASE LET ME.

IDEA INSPIRED BY XXL

CAN'T WAIT TO SEE THE COMMENTS I GET ON THIS! HAHAHAHA

44 comments:

Anonymous said...

good post, I think DMV as a term is getting played out...no?




,unrelated...but how my word verification gonna say 'spermsyn'? lmao

Anonymous said...

hahahaha funny as shit

DJ Torkaveli said...

funny

Anonymous said...

LMFAO

Lyriciss Flowz said...

a lot of this is true. i'll even admit i need to get my face shown at more events. i just been locked in the studio finishing up this tape, but '09...y'all gonna see me heavy out here. add this to the list...DMV rappers making a little name in the area and getting egos when nobody out of town knows them. bammas ain't even done a show out of town and act like they sold a million records or they're being presented awards at the VH1 Hip-Hop Honors. artists need to work on their humility, man...earn that respect before sicin' your own heads up out here. your 30-track mixtape using nothing but Top 40 radio hit instrumentals that you recorded on Windows Sound Recorder with a $5 mic is wack, but y'all bammas think y'all on top of the world because you uploaded it onto DatPiff. niggaz...get your minds right.

Peace & Hip-Hop
Lyriciss

Anonymous said...

Add the list go go beats and rapping over go go beats. Wale did it and owns it and your not getting on from doing it. I know I know artist have done it before him but he did it the best and got on for it.

Anonymous said...

NO SENSITIVE THUGS
NO EMOTIONAL RAPPERS
NO FUCK BOY BLOGGERS
NO CYBERSPACE GANGSTERS
NO RAP AND ROLE ASS NIGGAS

Anonymous said...

good post

Anonymous said...

"EGO" The EP COMING SOON...
And you though it was over???

Anonymous said...

Stop wearing CHAINS to show your affiliation with a team or group
where are you buying your (platinum from)seriously
Stop doing everything you see on TV and using slang from everywhere else Create your own.
Skinny Jeans on MEN
GO-GO bands doing covers old groups and new groups - where is the originality.

Anonymous said...

What about all these little girl dykes and lil boy faggots. The shit is a fad

Anonymous said...

What about all these little girl dykes and lil boy faggots. The shit is a fad

Anonymous said...

good list dont forget about the dmv rappers internet beefing

Anonymous said...

Hey Judah!!!

you forgot about these young boys tryna dress like jim jones with the chain wallets and tight jeans and shmedium v-neck t's

I only have one question...if ur T is so small and your jeans are so tight......


WHERE THE HELL DO U HIDE YOUR PISTOL?

-FOLKZ

Anonymous said...

this list is funny but true but what about them artist that just put anything out and swear they grinding no your not anyone can put a song out these days.

ACE said...

I can't understand how the most unique city became the most imitated place these youngan's really need to take up DC 101 if you were born after 83 you need to take that course.Ace Redzone Urban Art!

J-$crilla of Guns-N-Butter/Inner Loop Records said...

another trend that needs to cease- leasing beats. that shit is whack. dc is the only area i ever heard that nonsense happening. if u need a beat pay the money to get it wholly produced by said producer. if u need to just ride a beat then buy an alchemist beat tape or something

whitefolkz iz on point with the tight shit...stop the division sign on the nuts please

stop the autotune- shit is so whack

ao, and many of you bloggers need to stop ridin dick! lotta stans and not enough fans bloggin

GONE!

Anonymous said...

good post

Anonymous said...

rules dont apply 2me i do what da fuck i wonna do understand dat lil nigga ima let yall be followers lol fuck boys

Anonymous said...

Fuck juda, fuck the dmv, fuck yall all

Anonymous said...

That was on point..change is what we need..

Lyriciss Flowz said...

LMAO @ Angry and Mad

Anonymous said...

I agree wit 9 out of 10. Wayne has nothin' to do with me lockin' my hair. Other than that, I can dig it. I think you should've added the word "BAIT" to the lingo that must stop. But other than that...

I totally agree.
(even tho' I contributed to half of that shit. Especially the "Tabi & Wale" thing)

But Im stoppin' that shit right now. Why wait for 2009 to come?

-Taz Money

Mimz said...

best top 10 countdown for the DMV, hands down. People please, just listen (specifically angry and mad..lol)

Anonymous said...

this list is funny. why do these boy with these nasty loc and look dirty think we want them? that dirty look is not cute

Mr. 40. Watt said...

lmao!!! lls!!! & lol!!!

Judah funny 4 startin' shit wit da internet geeks!!! U really got da bloggers fired up wit dis post big homie. DMV U want da truth...U can't handle da truth...lol!!!

- Mr. 40. Watt -

www.deucedouble.blogspot.com

Anonymous said...

im glad someone brought this up. Neva understood y yougins you SON.

We just traded Timbs for Nike Boots. Judah you should know niggas used to rock Timbs with everything even in the summer.

Unknown said...

A-mutha-fuckin MEN my G!

Anonymous said...

i dont judge others for what they do or what they are..im not the creator.

peace and love.


andari

Anonymous said...

lmao at the post niggas did weatr timbs with everything too but them joints was mor classy than nike boots.

Anonymous said...

REAL SHIT! YOU NEED TO TAKE YOUR ON ADVICE THAT DMV SHIT IS REALLY MV, AIN'T NO REAL DC NIGGAS ON YA DON'T SHOW LOVE, BUT WE ABOUT TO BREAK THAT CYCLE DC STAND UP...

Anonymous said...

Im bring back the rocking the Slouch Socks with the Timbs come summer.

dcmusicandmodels said...

CHURCH!

G-Two said...

If only an artist's music post could attract this many readers and get this many comments... We might be that much closer to getting on...

Anonymous said...

Church??? U Mean Chuuuchh!!

Anonymous said...

HMM I WOULD SAY THE SKINNY JEAN ERA NEEDS TO GO. AND FOR SOME STRANGE REASON I FEEL AS IF RAPPERS IN DC ARE ABOUT TO EGO TRIP (THAT CAN GO),SOME PEOPLE ARE ABOUT TO START CLAIMING PUTTING DC OWN FIRST OR I DID THIS AND THAT(THAT CAN GO TO)TALENT IS ALL THE MATTERS.THESE FAKE OPEN MICS THAT CHARGE (THAT CAN GO).dc RADIO STATIONS NOT SHOWING NO LOVE TO DC ARTIST LIKE ITS NOT US WHO KEEP THEM ALIVE (THAT CAN GO).KIDS 8-16 NOT GOING TO SCHOOL OR GOING TO SCHOOL AND FIGHTING, TEARING UP BOOKS ETC(DMV).
NEED PR WWW.IGOTIT4FREE.COM..THE WELCOME TO DC ISSUE COMING SOON.NEED MORE ARTIST TO SHOWCASE. HIT INFO@IGOTIT4FREE.COM

Unknown said...

thank you! i agree like i wrote it this is BEWARE!one of the cats that started saying "DMV" when everyone around here was still only rappin for they hood ...cant BLOW up! in a city with a population of what 500,000? thinkin too small. besides that i did a song with Bear Witness years ago i titled it DMV because of where the artist were from.check the history i came up in this dmv rap thing with cats like black indian ,majesty,live society,bear witness,the amphibians and many more that gave a va cat like me mad love i say that to say this VA is BIG alot of potential fans out here!!! stop shorting yourselves!

Marty said...

LOL at the post another thing that needs to stop is everybody hoppin on SB's im a collector but i dont care to much for them no more cuz everybody got pigeons de las and a bunch of other pink and silver boxes brand new knowing they couldnt cop them for no $85...overall it was a good post


SAY NO TO FAKES!!
JUDAH IM HURT BY THAT BEATMAKER COMMENT LOL!!

J-Sparks said...

G*Two said...

If only an artist's music post could attract this many readers and get this many comments... We might be that much closer to getting on...



I totally agree.

Anonymous said...

Yall rap dudes need to lay off the yellowbone women..

I started that shit!

lol

sike naw i aint start but i do have every yellowbone female in the DMV

so stick to your redbones

stop tryna jock my yellow fetish!

that goes to you Mo Betta...

I been had yellowbones on tap since 2006

and dont say shit about having em before 06 cause all yall had was redbones...

there were no such thing as yellowbones till i brought that flock of yellowbones to the envy 3 years ago

yeah

argue with that

LOLOLOL

-FOLKZ

kaiyel1 said...

The saying of "joe" is not DMV created. It was created in Chicago! That is all!

Anonymous said...

Check out This artist From Maryland. Making a huge Impact on the DC Maryland and Virginia Hip Hop Scene!
this kid is young and hungry!
the music is Universal
if you are a lover of music
CHECK HIM OUT ASAP!

http://www.youtube.com/watch?v=jvJA-oi3JLo

Unknown said...

Damn good post...I pretty much agree with em all!

Che Merk said...

And years later a lot of the same bullshit is still going on